مدونة البابا كيرلس السادس: ألو ألو أيوه مين معايا

الاثنين، 11 نوفمبر 2013

ألو ألو أيوه مين معايا


الو الو ايوه مين معايا - انا يسوع ... 
-معقول ده انا كنت مستنى المكالمة دى من زمان ! -
ما انا كلمتك و انت مردتش علىّ 
-امتى ؟ 
! -فاكر اليوم الفلانى ؟ 
-ايوة فاكر اصل كان فى مسلسل متابعه فى التليفزيون و مقدرتش اسيبه
-طب و اليوم التانى
فاكر -اسف يا ربى كنت قاعد على القهوة و كانت دوشة و مسمعتش
-طب و اللى بعده
-معلش كنت فى السينما و كان اخر يوم فى العرض
- و اللى بعده
مكنتش شاحن روحياتى كويس فمقدرتش اكون معاك على الخط
-ايه يا بنى و جاى دلوقتى تلومنى متلومنيش دة انا رسالتى واضحة ليك شايل الهم و دموعك مالية عنيك ده انا واقف على بابك مستنيك اوعى تفكر انى ناسيك حتى لو الدنيا ضاقت بيك انا اتصلبت علشان افديك لبست اكليل الشوك علشان حبى ليك
-سامحنى ياربى انا محتاجلك كان رصيدى قليل فى ذهابى لبيتك مع انه قريب منى -الحق اشحن روحك و جسدك قبل عدو الخير ما يسحب منك الخط
-طب استاذنك مكالمة و راجعلك تانى حالا اكلمك تانى
-خايف عليك يا بنى تيجى تكلمنى تلاقى الصوت المخيف بيقوللك " عفوا لقد نفذ رصيدكم فى الحياة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق